Ik wil mijn computer nu formatteren, kan iemand mij hiermee nu helpen?

Ik had het vermoeden dat iemand steeds op mijn computer softwares ging downloaden dus ik heb besloten om er een Windows wachtwoord er op te zitten... Ik heb tijdens zitten van wachtwoord het wachtwoord 2 keer fout ingetypt en nu weet ik niet meer welke wachtwoord het was... Het gaat om administrator wachtwoord. Ik heb lang uitgezocht naar iemand die dit voor mij kon fixen maar niemand gevonden. Ik zit nu al 3 maanden of so zonder computer... Dus er zit al een andere versie van Windows XP op de harde schijf... Alleen ik kan er niet op vanwege wachtwoord. Nu ik heb de Windows XP Home CD in CD rom en ik weet niet wat ik moet doen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Met ophcrack of zo iets dat is een linux boot cd. Die kraakt wachtwoorden tot 11 tekens. Ik zoek mirgen een lunk voor je op.

Toegevoegd na 1 minuut:
*link *morgen

Toegevoegd na 15 uur:
Zoals beloofd:

dit is de link naar de download pagina:
http://ophcrack.sourceforge.net/download.php

even naar beneden scrollen dan zie je live cd voor xp staan.

Dit is een booteble iso bestand die je moet met imgburn even branden.

http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/Data-CD-DVD-Burning/ImgBurn.shtml

Vervolgens moet je vanaf de cdrom opstarten! dit kan door boot priority aanpassen in de bios of ff lezen wat tijdens het starten op de scherm staat zoals "press f6 to select boot device"

Tijdens het booten van het cd word gevraagd in wat voor manier je de linux wilt later draaien. Pak gewoon de default of automatic
Verder zal je allemaal tekens gaan zien en daarna kom je in linux hij zal verder alles zelf doen dus je hoeft alleen te wachten.

Hier heb je nog een link van hoe het eruit zal gaan zien. vanaf een minuut of 2:40 bekijken

http://www.youtube.com/watch?v=Er0TdnSIkeg&feature=related

Het duurt wel ff lang dus wacht rustig een uurtje of 2 af :)

PM me als je er ergens vastloopt

Succes!

P.S. (Dit antwoord is bij een vraag over hoe je het wachtwoord kunt omzeilen beantwoordt door Klausjuh).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
litium batterijtje eruit halen ,ongeveer 10 seconden en weer erin ,pas op voor vette vingers erop. succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als het antwoord van hier boven niet helpt ... schijf er uit en extern aansluiten op ander computer ! Hier bestaat hardware voor .Van daaruit kan je al je gegevens der af halen EN formateren opnieuw.Zie bij conrad eventueel voor een LogiLink USB 2.0 IDE&Sata-kabel. Kost 20 euro